Havuç

Havuç ;uzun zamandır diyet gıdası olarak bilinir.  Bir fincan kıyılmış havuç sadece 52 kalori içerir. Bu fincanda, havuçlara turuncu rengini veren beta karoten sayesinde, gün boyunca ihtiyacınız olan tüm A vitaminini almış olursunuz. Ayrıca diğer B vitamini grupları, bol miktarda lif ve diğer bir çok vitamin ve mineral almış olursunuz. Bu sebze gözleriniz için iyidir. Havucun içerisinde bulunan tüm o beta karotenlerin görme kaybını önlemeye yardımcı olabileceği ortaya çıktı. A Vitamini eksikliği, gece körlüğünün önlenebilir ana nedenlerinden biridir. Havuç yemek, gece körlüğüne yol açan A vitamini eksikliğinin giderilmesine yardımcı olabilir. Bu sebze ayrıca lutein de dahil olmak üzere harika bir antioksidan kaynağıdır. Lutein göz sağlığının önemli bir parçasıdır. Havuçlar harika bir C vitamini kaynağıdır. Bu vitamin, bağışıklık sisteminizin önemli bir parçasıdır ve suda çözünür olduğu için vücudunuza düzenli olarak alınması gerekir. Grip mevsimi başlamadan önce, soğuk algınlığının şiddetini ve uzunluğunu azaltmak için bu sebzeden tüketin. Aynı etkiyi portakaldan da alabilirsiniz, ancak havuçlar daha az kalori ve daha fazla lif içerir.

Havuçun Faydaları;

  1. Mide ülserine karşı koruyucudur.
  2. Vücuttaki asit alkali dengesini korur.
  3. Alkali elementler içerdiği için kanı temizler.
  4. Ağızda bulunan bakterileri temizler. Diş sağlığı için önemlidir.
  5. Tansiyonu dengeler. Bunu yüksek potasyum bulundurma özelliği ile yapar.
  6. Kötü kolesterolü düşürür, iyi kolesterolü yükseltir.
  7. Havucu düzenli olarak tükettiğinizde felç riskini azaltmış olursunuz.