Çilek

Kokusu ve lezzeti ile gönlümüzde taht kuran çilek meyvesi aynı zamanda sağlığımız için de oldukça faydalı. Çilek içerdiği A ve C vitaminleri ve flavonoidler nedeni ile iyi bir antioksidan kaynağıdır. Antioksidan etkisi özellikle meyveye parlak kırmızı rengini veren antosiyanin adlı bileşenden ve kuersetin pigmentinden kaynaklanır. Bu antioksidan etkisi ile birlikte çeşitli kanser türlerinin yolunu açan serbest radikallerin artmasını yani oksidatif stresi önler. Bu meyve aynı zamanda bol miktarda kalsiyum, demir, fosfor, potasyum, selenyum, sodyum, manganez, magnezyum ve birçok diğer değerli besin bileşenini içerir. İyi bir folik asit ve mangan kaynağıdır. Yüksek oranda içerdiği lif de çileğin faydaları arasındadır.

  • Güneşin olumsuz etkilerine karşı savaşır.
  • Hücrelerimizi serbest radikaller ve diğer kanserojenlerden korur.
  • Bağışıklık sistemimizin de güçlenmesine yardımcıdır.
  • İçerdiği polifenoller LDL oksidasyonunu ve kardiyovasküler hastalıkların görülme riskini azaltır.
  • Haftada 3 öğün çilek tüketen kadınlarda kalp krizi riskinin %32’ye kadar azaldığı yönünde araştırma sonuçlarına mevcuttur.
  • Romatoid artrit, gut gibi hastalıklarda meydana gelen yangıları azaltır ve idrar söktürücü etki gösterir.
  • Özellikle aşırı alkol alarak karaciğerini yormuş kişilerin, 3 gün çilek kürü yaparak karaciğerlerini dinlendirmeleri önerilmektedir.
  • Bir kap çilekte, günlük C vitamini ihtiyacının %113’ü bulunur. Bu da kış aylarının portakalının yerini yaz aylarında çilek aldığını gösteriyor